Friday, July 18, 2014

MH17 Terhempas

Sedih dan terkejut bila aku dengar berita MH17 terhempas.INALILLAH WA INNALILLAH HI ROJIUN..TAKZIAH KEPADA KELUARGA YANG TERLIBAT

Aku dapat tahu berita ni pukul 12 tgh malam semalam terus tak jadi tidur on tv Astro Awani ikuti perkembangan dari masa ke semasa.

Tanggal 17714 merupakan hari sejarah mengejutkan bagi rakyat Malaysia terutamanya keluarga penumpang.10 malam terakhir bulan Ramadhan sebelum Syawal.Dugaan demi dugaan yang berlaku sepanjang bulan Ramadhan tahun ini dgn berita Gaza under Attack,Perempuan kurang ajar dengan pak cik tua, sekarang mh17 terhempas dan aku percaya Allah knows the best...perkara dah berlaku tak guna nak menunding jari siapa yang patut dipersalahkan...

Sepatutnya, fokus lebih kepada sokongan moral keluarga mangsa,bukannya tambahkan konspirasi yang tak berasas.Sebab itulah aku kurang suka mainan politik dengan kejadian yang berlaku ni.. sebab yang menjadi mangsa sudah tentunya rakyat.Jadi aku harap selesaikan dengan cara yang adil bukannya campur tangan politik dengan menunding jari.duhhhh



Sebagai rakyat Malaysia, aku akan terus berdoa agar keluarga mangsa ditempatkan dengan orang2 yang beriman...Al-Fatihah...

Lastly, my deepest condolences to all families member and my thought and prayers are with those on board MH17