Thursday, July 17, 2014

Percaya ada hikmah disebalik kejadian...

Assalamualaikum

Lama dah tak update blog sejak masuk degree ni huhuhu

ekceli harini aku sgt exsited bila keyboard ipad aku beli dekat online mydeal dulu berguna dekat lappy acer aku.Alahamdulillah...its working! Ironic kan?

The story begin...

Keypad  aku beli masa aku diploma di Jengka dan tak pernah guna pun sebab aku xde ipad hmmm gatal tangan p beli bila barang delivery sampai rumah aku, mak aku orang yang pertama membebel katanya keypad ni xde faedah,membazir duit jadi aku malaslah nak membangkang sbb kata mak aku ni mmg ada betulnya mana tak nyaaa aku ni manalaa ada ipad time tu..

Dah masuk degree ni keyboard lappy aku buat hal pulak langsung xleh tekan,dah hantar g repair kt kedai pun still rosak jugak..hampehhhh

Bila dah start cuti sem ni aku kemas bilik aku lepastu aku ternampak ada satu kotak nipis, so apa yang aku terfikir ialah ''Yes,kau ada faedahnya keypad'' hahah eksited bila bluetooth keypad ni jadi penyelamat dan yg paling penting, ianya berfungsi.

PENGAJARANNYA,

Percaya dengan hikmah Allah..

Setiap usaha yang kita lakukan, kadang2 ada yg bernasib baik atau sebaliknya..Tidak bernasib baik tu, Allah bagi petunjuk agar memperbaiki kelemahan diri dah ada hikmah dengan perkara yg lebih baik..Insyallah

Berusrah pulak aku...hihihi

Tanggungjawab muslim ialah saling mengingati kearah yg lebih baik..Aminnnn

Salam Ramadhan muslimin dan muslimat

Selamat menunaikan ibadah puasa